Ofte stilte spørsmål (FAQ)
Finner du ikke svar? Ta gjerne kontakt med oss her – eller hvis det haster: Telefon 938 15 810 (Hverdager mellom kl. 10.00 – 15.00). Vi hjelper deg gjerne!
Ja, det kan du.
Velg «Hentes på lager» når du er i kassen, så får du en e-post av oss når den er klar til å hentes.
MEN: Vi blir veldig glade om du venter på hentemeldingen før du kommer å henter. Vi pakker alltid i den rekkefølgen ordrene kommer inn. Det vil si at hvis du bestiller søndag kveld kl. 23.00, kan du antakeligvis ikke regne med at den er klar mandag morgen kl. 10.00.
De fleste bestillingene som kommer inn til oss før kl. 13.00 sendes samme dag (Hvis det er helg, sendes den påfølgende virkedag).
Bring henter på vårt lager kl. 14.30 (man-fre), og kjører da pakken din til en omlastningssentral samme ettermiddag. Så fort Bring har fått pakken til sentralen, kommer det litt an på hvor pakken skal.
Vi sender fra Tønsberg, og bor du for eksempel i Oslo eller sentralt Østlandet, Vestlandet og Midt-Norge bør du får en hentekode eller pakken direkte levert i postkassen / på døren etter 1-2 dager. Bor du lenger nord, f.eks i Finnmark eller Troms kan det ta inntil 3-4 dager.
Det kan skje forsinkelser i postgang, så planlegg gjerne ekstra tid i tilfelle. Vi kan dessverre ikke garantere leveringstiden for Posten, men vi opplever at leveringskvaliteten til Bring som vi bruker generelt sett er veldig god. Ta kontakt med oss hvis du har fått en e-post fra oss om at pakken din er sendt, men ikke har sett noe til den på 4-6 virkedager, da bør vi få sjekket det opp.
Absolutt! Vi er 100% norske! Vi er ingen avdeling fra et utenlandsk selskap, og vi har heller ingen utenlandske avdelinger. Det er Stil og Trend AS som driver nettbutikken, og selskapet er registrert i Brønnøysundregistrene, vi har lager og kontorer i Tønsberg.
Vi erstatter eller sender deg ny vare så lenge du har valgt fraktalternativet: «Pakke til hentested». Da er det en forsikring som følger pakken, og Posten har erstatningsansvaret. Dette gjør at vi direkte sender deg et nytt produkt, mot et bildebevis på at produktet er knust eller ødelagt.
Bestiller du fraktaltalternativet: Pakke i postkassen, eller Pose på døren har ikke Posten erstatningsansvar, og pakken blir derfor heller ikke erstattet om den skulle komme frem skadet, eller blir borte i postgang. Det er sjeldnere enn 1 gang i året at en pakke forsvinner helt. Det følger med sporingsinformasjon på alle forsendelser vi sender fra oss, så i verste fall havner pakken tilbake til oss, og da blir du selvsagt refundert summen du har betalt når pakken er tilbake hos oss.
Heldigvis er det veldig, veldig sjeldent at vi opplever pakker som enten knuser, blir ødelagt eller blir borte. Alle nettbutikker er avhengig av å frakte pakker via en transportør, og det er akkurat likt med oss. Men husk at det er lettere for bryllupsglass eller kaketopper å knuse, enn ballonger og papptallerkener etc.
Du velger altså helt selv hvilken frakttype du ønsker å benytte deg av, av de alternativene som synes i kassen – og selv om «Pakke til hentested» er noen tikroner dyrere – kan det hende det er et lurt valg, hvis du tror det er muligheter for at pakken kan bli ødelagt eller knust under transport.
Vi sender alle bestillinger samlet, og deler ikke bestillinger opp i flere forsendelser. Hvis du legger inn en bestilling hvor et eller flere av produktene ikke er på lager, betyr det derfor at hele bestillingen blir forsinket levert til deg. Forsinkelsen kan være fra 1 til opp mot 30 dager.
Så fort alle produkter er på lager, vil bestillingen din pakkes og sendes så fort det lar seg gjøre.
Men når kommer produktet tilbake på lager?
Vanligvis får vi leveringer fra leverandører så fort noe nærmer seg utsolgt. Men det kan også skje at leverandøren er utsolgt, eller at vi akkurat har fått levering fra denne leverandøren. Da kan det ta inntil 4 uker før produktet du har i handlekurven kommer tilbake igjen.
I noen tilfeller kan det også bare ta 1 dag – nøyaktig leveringsdato kan derfor være vanskelig å forutsi fordi vi stadig får vareleveringer.
Datoen for anledningen nærmer seg med stormskritt?
Da anbefaler vi at du tar det produktet vi mangler bort fra handlekurven, og legger inn bestillingen uten det produktet. Så sender du oss en e-post med forespørsel om produktet som ikke var på lager, så skal vi sjekke det opp og gi deg beskjed hvor raskt vi kan få det inn. Er du heldig er det allerede på vei tilbake, og vi rekker å få det med slik at du får det du ønsker! : )
Det aller beste er om du sender en e-post til oss med ordrenummeret ditt, gjerne fra den e-posten du brukte da du bestilte.
– Da vil vi etter kort tid svare deg med en e-post som inneholder både retur-adresse og retur-rutine.
Vi minner om at du selv må bekoste returfrakt til oss om returen er oss uforskyldt, og at ferskvare som sjokolade og godteri etc. ikke kan returneres.
Når returen er tilbake hos oss, kan det ta inntil 14 dager før vi får behandlet returen og refundert deg. Dette har med oppgavefordeling og lagerrutiner å gjøre. Så fort returen blir behandlet, vil du bli refundert for de varene som er i ubrukt stand og som kan selges på nytt.
Fraktalternativet «Pakke til hentested» sendes med «Klimanøytral Servicepakke».
Dette alternativet inneholder forsikring, og vil dermed erstattes om den skulle bli ødelagt i postgang. Det tar Posten betalt for.
Samtidig er dette pakkelaternativet innom flere manuelle scanninger/sporingspunkter, slik at den er sporbar hele veien fra oss til deg. Det krever flere ressurser for Posten, og dermed blir det dyrere. Stil og Trend AS subsidierer noe av summen Posten tar for å frakte pakken din, nettopp for at du skal få en rimeligere fraktsum når du handler hos oss.
Kanskje det er aktuelt med pose-på-døren? Mange av våre kunder opplever det som et godt alternativ!
Det enkle svaret er dessverre nei.
Men heldigvis erfarer vi at Posten Norge AS har noen dyktige medarbeidere som ofte kan finne den allikevel. Da kan du ta direkte kontakt med Posten på telefon 22 03 00 00 for å høre om de kan hjelpe deg.
Du kan også chatte med Posten ved å se nederst på denne siden: https://www.posten.no/kundeservice
Kanskje det er så enkelt at den har blitt innlevert på postkontoret, og hentemelding til deg har uteblitt?
Hvis pakken din er for stor for postkassen vil den bli innlevert til ditt lokale postkontor, og den vil være mulig å spore når den kom dit. Ta i såfall kontakt med oss, dersom du tror at bestillingen din ikke får plass i postkassen, men du ikke har hørt noe om levering innen 7 dager.
Hvis du ikke henter pakken på postkontoret innen 14 dager etter at den er fremme, sendes den i retur til oss. Dette er ikke å anse som bruk av angrerett. Lageret vårt har ikke eget postmottak. Dermed kan det hende vi ikke får pakken returnert til oss.
Hvis pakken allikevel blir levert til postmottaket vårt vil både porto til deg og returporto fra deg belastes deg med den reelle utgiften vi har i forbindelse med forsendelsen(e) som ikke ble hentet.
Ikke spiselige produkter vil bli refundert, spiselige produkter kan ikke selges og vil bli kassert og ikke gitt refusjon for.
Hvis du legger inn en bestilling og så kommer på at du sannsynligvis er bortreist når pakken ankommer, og ikke får hentet den ut, anbefaler vi at du gjør en av følgende:
- Har vi ikke sendt pakken enda, ta kontakt med oss og be oss vente med å sende pakken til en dato du bestemmer.
- Avtal med noen du kjenner som reiser på postkontoret og henter ut pakken for deg.
Ved fakturakjøp eller delbetaling er det Walley som sender ut faktura til din e-postadresse, den datoen som vi sender bestillingen ut fra lageret vårt. Har du ikke fått fakturaen på e-post kan du først sjekke i «spam-filteret» eller «søppelfilteret» i e-postprogrammet ditt. Ligger den ikke der heller kan du logge inn på my.walley.no med din bankID og både se og laste ned fakturaen din derfra.
Prøv igjen litt senere!
Kundeservice var antakeligvis opptatt med en andre kundesamtaler. Men gi oss litt tid, så ringer vi enten tilbake, eller så kan du ringe oss på nytt etter noen minutter. Du kan også sende en e-post til oss eller sende oss en SMS til 938 15 810.